In gesprek met VvE Westpoint – de eerste VvE verbonden met de cloud

In gesprek met VvE Westpoint – de eerste VvE verbonden met de cloud

Een kopje thee en een lekkere koek, zo gaat dat als je op bezoek gaat bij een VvE. Dhr. Jop van Breugel, bestuurslid, staat ons graag te woord. De lift in het woongebouw is nu officieel een kleine 2 maanden verbonden met de cloud. “Haha, ja nou ja, je merkt er weinig van he?’

In gesprek met VvE Westpoint – de eerste VvE verbonden met de cloud

Hoe is het zo gekomen?

Op de VvE dag die wij bij KONE op kantoor hadden, werd ons verteld over de nieuwe service – KONE 24/7 Connected Services. Wij hadden al een contract - voor 10 jaar - en daarin was een vast aantal bezoeken opgenomen, 4x per jaar. Maar mijn aandacht werd wel getrokken door de manier waarop deze nieuwe dienst werkt.

Wat spreekt u daar in aan?

Dat de lift zelf aangeeft wanneer deze iets nodig heeft, de afspraak van een vast aantal beurten komt eigenlijk te vervallen, maar de lift wordt wel continu in de gaten gehouden.

Bij een 24/7 contract, wordt het onderhoud nog steeds uitgevoerd op basis van modules. Hoe vaak een monteur komt en welke module wanneer moet worden uitgevoerd, wordt bepaald op basis van rekenmodellen, het gebruik van de lift en de kennis van de monteur. Maar wanneer de lift verbonden is met de cloud, geeft deze zelf aan wanneer deze extra aandacht nodig heeft. “Een fijn idee, want eigenlijk zijn er continu een paar extra ogen op onze lift gericht.” Aldus Dhr. van Breugel.

U heeft KONE Online account, kijkt u daar vaak op?

Niet zo heel vaak, soms om te kijken wanneer er onderhoud ingepland staat. Er is nu wel een nieuw gedeelte inzichtelijk doordat de lift verbonden is. Mocht de lift een keer een seintje geven dat deze iets extra’s nodig heeft, dan kunnen wij dat ook direct zien.

De lift is natuurlijk nog maar net verbonden, dus eigenlijk kunnen we er nog niet heel veel over zeggen hoe het werkt. Het contract dat is afgesloten is voor 5 jaar, de lift zullen we dan ook op de voet volgen.

Bedankt voor de thee en tot de volgende keer!

In gesprek met VvE Westpoint – de eerste VvE verbonden met de cloud

247 lift minder hoog

Geef uw lift ook een stem!

Het klinkt misschien gek, maar uw lift kan praten. En wij luisteren! Benieuwd hoe het werkt? Download het whitepaper 'de virtuele monteur'.

Cookies

We gebruiken cookies om de functionaliteit van de site te optimaliseren en om u de best mogelijke ervaring te geven tijdens het surfen op onze site. Als u hiermee akkoord gaat en alle cookies accepteert, hoeft u alleen maar op de knop 'Accepteren' te klikken.