WELCOME TO KONE!

Are you interested in KONE as a corporate business or a career opportunity?

Corporate site

Would you like to find out more about the solutions available in your area, including the local contact information, on your respective KONE website?

Your suggested website is

Geen land gevonden

Naar landenwebsite

Back to top

Informatie over onderhoud

Regelmatig onderhoud is noodzakelijk om uw installatie in goede conditie te houden. Vaak vindt dit plaats op basis van modules. Op basis van de leeftijd en het gebruik van de installatie wordt gekeken welke onderdelen nagekeken moeten worden. Mochten deze aan vervanging toe zijn dan zal de monteur dit met u bespreken en indien mogelijk direct voor u vervangen. Zo kan de stilstand van de installatie tot een minimum beperkt worden.

De ontwikkeling van onderhoud staat niet stil. Zo is het tegenwoordig mogelijk om uw lift te koppelen met de cloud om deze 24/7 te monitoren. Bij afwijkingen wordt er automatisch een bericht gestuurd naar de monteur die het desbetreffende onderdeel kan controleren en eventueel vervangen.

Welke installatie wilt u onderhouden?

Offerte Liftonderhoudscontract

Alleen bij KONE door u zelf samen te stellen - afgestemd op uw wensen, budget en installatie. Geheel vrijblijvend.

Onderhoud door KONE

Onderhoudscontract op maat

Uw onderhoudscontract wordt volledig afgestemd op uw wensen. U bepaalt wat het best bij u, uw installatie en budget past. Momenteel is dit type contract verkrijgbaar voor liften, binnenkort ook voor al onze andere installaties.

KONE Sustainability Report 2015

Altijd een monteur bij u in de buurt

Wij hebben de meeste monteurs per vierkante kilometer, dat wil zeggen dat er altijd een monteur bij u in de buurt is. Wel zo’n fijn idee. Mocht er iemand opgesloten zitten in de lift, dan zijn we snel ter plaatse.

Innovatief

We verbeteren continu onze dienstverlening om u de best mogelijke ervaring te geven. Zo is het nu mogelijk uw installaties te koppelen met de cloud. Uw installatie wordt dan 24/7 gemonitord, eigenlijk gaat er iedere rit een virtuele monteur mee. Hierdoor zijn we altijd op de hoogte van de status en zijn we nog beter in staat uw installaties draaiende te houden. Nu verkrijgbaar voor liften - binnenkort voor roltrappen.

Goed opgeleide monteurs

Onze monteurs worden zo’n 50 uur per jaar getraind in onze KONE Academy. Het trainingscentrum staat letterlijk vol met techniek - ook van andere fabricaten. Leren en ontwikkelen is bij ons van essentieel belang, zodat onze mensen uw installatie(s) in topconditie kunnen houden.

Meest gestelde vragen over onderhoud

  • In Nederland bent u verplicht om uw installaties te laten onderhouden met hierbij – voor liften – een overeenkomst om mensen te bevrijden in geval van opsluiting.

  • Dat horen wij inderdaad vaker. Toch is dit zeker niet het geval. Onze monteurs zijn getraind verschillende merken te onderhouden. Dit geldt voor deuren, liften, roltrappen en gevelliftinstallaties.

  • Wij helpen u natuurlijk graag bij het samenstellen van uw contract. Onze adviseur zal contact met u opnemen of een afspraak maken om uw wensen te bespreken. Samen met u wordt gekeken wat er voor u belangrijk is en welk contract er het best bij u past. U hoeft hier geen technische kennis (van de lift) voor te hebben.

  • Onze monteurs hebben een vast werkgebied en hun eigen locaties waar zij onderhoud uitvoeren. In het geval van een storing in het weekend of de avonduren, kan het zijn dat een andere monteur op dat moment dienst heeft en naar uw locatie zal komen. Onze fieldmanagers hebben een vaste groep monteurs in hun gebied werken. De fieldmanager is uw aanspreekpunt wanneer u tussentijds vragen of opmerkingen heeft over uw installatie. Wanneer u verschillende installaties bij ons in onderhoud heeft - bijvoorbeeld een lift en een automatische deur – dan komen er twee verschillende monteurs, beide met hun eigen expertise voor onderhoud.

  • Wanneer u een onderhoudscontract bij KONE heeft, krijgt u gratis toegang tot KONE Online en de KONE Mobile app. Dit is een platform waar u de status en werkzaamheden van al uw installatie(s) kunt bekijken – waar en wanneer u ook bent. Uw monteur zal – wanneer mogelijk – altijd aan- en afmelden voor en na een bezoek. Ook is het mogelijk om berichtenop uw telefoon te ontvangen tijdens een onderhoudsbezoek, of een digitale werkbon na afloop van het bezoek. We doen ons uiterste best u zo goed mogelijk op de hoogte te houden.