WELCOME TO KONE!

Are you interested in KONE as a corporate business or a career opportunity?

Corporate site

Would you like to find out more about the solutions available in your area, including the local contact information, on your respective KONE website?

Your suggested website is

United States

Naar landenwebsite

Back to top

Uit welke onderdelen moet een lift onderhoudscontract bestaan

Als u wilt overstappen van lift onderhoudsbedrijf vraagt u waarschijnlijk diverse offertes op. Misschien heeft u inmiddels ook een aantal offertes ontvangen en bent u deze aan het vergelijken. Naast de prijs zullen er nog meer verschillen in deze offertes zitten. Maar uit welke onderdelen bestaat zo’n offerte en wat heeft u minimaal nodig? U leest het in dit artikel.

Essentieel

951x535 Veiligheid

Elke lift in Nederland moet verplicht onderhouden worden. Het is essentieel dat een lift aan de wettelijke eisen en regelgeving blijft voldoen. Tijdens onderhoudsbeurten wordt preventief onderhoud uitgevoerd om storingen tot een minimum te beperken. Daarnaast bent u verplicht om een contract te hebben voor hulp bij calamiteiten. Denk hierbij aan een opsluiting. Dit is een gebruikelijk onderdeel van het onderhoudscontract.

Extra’s toevoegen aan uw lift onderhoudscontract

Naast het wettelijk verplichte onderhoud kunt u het contract uitbreiden. De meeste aanbieders werken met 3 soorten pakketten: een basis, standaard en premium variant. Hierbij is de dekking van de reparatiekosten één van de verschillen. Ook kunt u tegenwoordig ook uw contract zelf en naar eigen wens samenstellen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan het vastleggen van het percentage dat uw lift beschikbaar moet zijn, de responstijd en hoeveel storingsbezoeken er gedekt zijn. Door uw contract zelf samen te stellen kunt u deze geheel afstemmen op uw wensen, de gebruikers en uw installatie. U betaalt dus niet langer voor opties die u niet gebruikt.

De lift onderhoudsbedrijven vergelijken

  • Veiligheid
    Voldoet het bedrijf aan alle veiligheidsvoorschriften en wettelijke eisen?
  • Beschikbaarheid
    Is de klantenservice alleen bereikbaar/werken monteurs alleen tijdens kantooruren of ook daarbuiten? En hoe zit dat met de feestdagen?
  • Dekkingsgraad
    Hoeveel monteurs heeft het bedrijf per km2? Hoe hoger de dekkingsgraad, hoe meer monteurs per km2, hoe sneller een monteur aanwezig kan zijn bij bijvoorbeeld een opsluiting.
  • Contract
    Is het mogelijk om een onderhoudscontract afgestemd op uw wensen te krijgen? U wilt toch niet betalen voor dingen die u niet gebruikt?
  • Merkonafhankelijkheid
    Onderhouden ze alle merken liften? Of alleen eigen fabricaat?
  • Online diensten
    Bieden zij de mogelijkheid om 24/7 op de hoogte te zijn van de status van uw lift?
Voorpagina VvE Whitepaper

Contact

Sample form






+31(0)







My query is about *|Installing new equipment in a new building|Repairing or upgrading existing equipment|Installing new equipment in an existing building|Maintenance|Residential Flow in a new building|Residential Flow in an existing building|24/7 Connected Services
Equipment/service type *|Elevators|Escalators|Doors|Advanced People Flow solutions|Other


Wanneer u dit formulier verzendt, verzamelen wij uw persoonlijke gegevens. Raadpleeg onze Privacy Verklaring voor meer informatie over de verwerking van persoonsgegevens.