Liftonderhoudsoffertes: onderdelen en vergelijken

Als VvE heeft u jaarlijks één of meerdere ledenvergaderingen. Tijdens deze vergaderingen stelt u samen met de andere bewoners van het gebouw de uitgaven voor het komende jaar vast. De kans is groot dat u daar ook over de lift heeft gesproken. Misschien heeft u zelfs besloten om offertes op te vragen bij diverse onderhoudsbedrijven. In dit artikel leest u hoe u deze kunt vergelijken en waar u op moet letten bij het maken van de uiteindelijke keuze.

De verschillende aanbieders

Als het tijd is om uw huidige contract te verlengen of als u niet tevreden bent met de huidige partij kunt u vrijblijvende offertes opvragen. Deze kunt u naast elkaar leggen om zo te besluiten wie uw lift het komende jaar/de komende jaren mag onderhouden.

In Nederland zijn er veel liftonderhoudsbedrijven die opgedeeld kunnen worden tussen kleine lokale en grote, landelijke partijen. Elke partij heeft voor- en nadelen. Grote partijen hebben meer monteurs, die sneller ter plaatse kunnen zijn bij een storing of opsluiting. Ook hebben zij vaak meer onderdelen op voorraad en hebben de monteurs een verplicht aan trainingsuren per jaar.

Kleine partijen zijn vaak persoonlijker en makkelijker te benaderen. U weet wie u nodig heeft en hoe u deze persoon kunt bereiken.

OFFERTE ONDERHOUDSCONTRACT

Afgestemd op uw wensen, budget en installatie. Geheel vrijblijvend.

De liftonderhoudscontracten vergelijken

Naast de verschillen tussen de partijen zijn er ook verschillen tussen de liftonderhoudscontracten. En dan niet enkel de prijs. De meeste onderhoudsbedrijven hebben 3 pakketten waar u uit kunt kiezen: basis, standaard en premium. Voor een VvE is onderhoud in combinatie met reparaties de meest gekozen optie. Het is tegenwoordig ook mogelijk om zelf een contract te samenstellen op basis van uw wensen. U kunt dan zelf de opties kiezen die u belangrijk vindt, zoals beschikbaarheid, responstijd, communicatie en dekking voor reparatiekosten.

Wat moet er zeker in zitten

Ongeacht het pakket of de opties die u kiest zijn er een aantal zaken essentieel. Dit zijn de onderhoudsbeurten die meerdere malen per jaar plaatsvinden. Vaak gebeurt dit op basis van modules. Hierdoor is ook preventief onderhoud mogelijk, waarmee u zelfs storingen tot een minimum kunt beperken. Als lifteigenaar bent u verplicht de lift te onderhouden en om een contract te hebben voor calamiteiten (opsluitingen). De meeste mensen kiezen er dan ook voor om dit te combineren. Vaak samen met een dekking voor eventuele reparaties.

Foto download whitepaper VvE

Cookies

We gebruiken cookies om de functionaliteit van de site te optimaliseren en om u de best mogelijke ervaring te geven tijdens het surfen op onze site. Als u hiermee akkoord gaat en alle cookies accepteert, hoeft u alleen maar op de knop 'Accepteren' te klikken.

WELCOME TO KONE!

Are you interested in KONE as a corporate business or a career opportunity?

Corporate site

Would you like to find out more about the solutions available in your area, including the local contact information, on your respective KONE website?

Your suggested website is

Geen land gevonden

Naar landenwebsite