Wie kan onze lift onderhouden?

In Nederland is het onderhouden van de lift verplicht. Daarom kiezen de meeste lifteigenaren voor een onderhoudscontract om hen zoveel mogelijk te ontzorgen. De meeste mensen zijn niet dagelijks bezig met de lift en zijn zich er pas van bewust op het moment dat deze buiten gebruik is. Er zijn diverse partijen die onderhoud uit kunnen voeren aan uw lift. In dit artikel vertellen wij u meer over de verschillen tussen de partijen en waar u op moet letten bij het afsluiten van een contract.

De verschillende lift onderhoudsbedrijven

Afbeelding

De onderhoudsbedrijven voor liften zijn op te delen in 2 categorieën: merkpartijen en universele partijen. Waarbij minder bekend is dat merkpartijen juist ook universeel onderhoud uitvoeren. Dat klinkt misschien vreemd, u brengt uw Toyota immers ook niet naar de BMW garage, maar toch is het in liftenland normaler dan u denkt.

Het verschil tussen deze partijen zit dan ook niet in de merken die zij onderhouden, maar de dekking die zij bieden en het kennisniveau van de monteurs. Grote, landelijke partijen hebben vaak meer monteurs beschikbaar en kunnen hierdoor sneller ter plaatse zijn in geval van een opsluiting of storing. Daarnaast hebben zij een eigen opleidingscentrum waar monteurs een erkend diploma kunnen behalen en waar zij regelmatig bijscholing krijgen.

Natuurlijk heeft het kiezen voor een kleine, lokale partij ook voordelen. Door de omvang van het bedrijf weet u vaak precies wie u nodig heeft en hoe u deze persoon kunt bereiken. De kans is groot dat u iemand van het bedrijf zelfs persoonlijk kent. Dit schept vertrouwen en u weet dan communicatie waarschijnlijk nooit een probleem zal zijn.

OFFERTE ONDERHOUDSCONTRACT

Afgestemd op uw wensen, budget en installatie. Geheel vrijblijvend.

Waar moet u op letten bij het selecteren van een onderhoudsbedrijf

Dit is afhankelijk van wat u belangrijk vindt. Grofweg kunt u de partijen vergelijken op onderstaande punten:

  • Beschikbaarheid – Kunt u in het contract een beschikbaarheidspercentage vastleggen?
  • Responstijd – Hoe snel kan de monteur ter plaatse zijn bij een storing of opsluiting?
  • Flexibiliteit – Heeft u de mogelijkheid om zelf het contract naar eigen wens samen te stellen of heeft u enkel de keus uit 3 onderhoudspakketten?
  • Dekking voor reparaties - Kunt u in het contract een dekking voor reparaties opnemen?
  • Bereikbaarheid – Kunt u 24 uur per dag, 7 dagen per week uw storing melden?

De uiteindelijke keus is afhankelijk van uw lift, budget en natuurlijk wensen. Bent u benieuwd naar wat KONE voor u kan betekenen? Of wilt u graag een voorstel ontvangen voor een onderhoudscontract op maat? Vul dan onderstaand formulier in en wij nemen zo snel mogelijk contact met u op.

Foto download whitepaper VvE

Cookies

We gebruiken cookies om de functionaliteit van de site te optimaliseren en om u de best mogelijke ervaring te geven tijdens het surfen op onze site. Als u hiermee akkoord gaat en alle cookies accepteert, hoeft u alleen maar op de knop 'Accepteren' te klikken.

WELCOME TO KONE!

Are you interested in KONE as a corporate business or a career opportunity?

Corporate site

Would you like to find out more about the solutions available in your area, including the local contact information, on your respective KONE website?

Your suggested website is

Geen land gevonden

Naar landenwebsite