WELCOME TO KONE!

Are you interested in KONE as a corporate business or a career opportunity?

Corporate site

Would you like to find out more about the solutions available in your area, including the local contact information, on your respective KONE website?

Your suggested website is

United States

Naar landenwebsite

Back to top

De 5 elementen van modern liftonderhoud

Is uw lift klaar voor de toekomst van liftonderhoud? Een wereld waarin liften praten en zelf kunnen aangeven wanneer zij onderhoud of een reparatie nodig hebben? Het klinkt als science fiction, maar het bestaat! De 24/7 Connected Services van KONE maken dit mogelijk. In dit artikel vertellen we meer over de 5 elementen van modern liftonderhoud.

1. Verbonden met de cloud

We horen het steeds vaker. Alles en iedereen is Connected. Van auto’s tot verlichting, van thermostaat tot koffiezetapparaat. Tegenwoordig is het mogelijk om diverse apparaten overal ter wereld te bedienen. Of in het geval van de auto of lift, informatie te krijgen over de status. Wellicht heeft u al een auto die verbonden is. Waarbij u in een app precies kan zien hoeveel km deze gereden heeft, hoe hoog de bandenspanning is en wanneer deze toe is aan een onderhoudsbeurt. Apparaten, voertuigen en installaties worden steeds slimmer. En dat geldt ook voor de lift.

2. Data, data en nog veel meer data

Doordat de lift verbonden is ontstaat er een continue stroom aan data. Deze is afkomstig van sensoren uit de lift en wordt direct doorgestuurd naar de cloud. Al deze data wordt verzameld in een grote database. Door deze database wordt het mogelijk om slimme analyses te maken. Data uit uw lift vergelijken we met data uit een soortgelijke lift. Als er een afwijking ontstaat, weet het systeem welk onderdeel dit zou kunnen veroorzaken en geeft een melding van een service behoefte. Is het een urgente behoefte, dan krijgt de monteur dit direct door. Hij of zij zal dit onderdeel tijdens de eerstvolgende onderhoudsbeurt inspecteren en eventueel – met uw goedkeuring – vervangen. Hierdoor kunnen storingen voorkomen worden voordat ze ontstaan.

3. Preventief naar predictief

Bij de meeste liften wordt preventief onderhoud uitgevoerd. Dat betekent dat bepaalde onderdelen vervangen worden op basis van de kennis en ervaring van de monteur. Door het verbinden van de lift met de cloud kan dit veel efficiënter en effectiever worden gedaan. We noemen het dan ook predictief onderhoud. Op basis van data kan het systeem voorspellen welk onderdeel binnenkort aan vervanging toe is.

4. Transparantie

Al die data betekent voor u dat u steeds meer inzicht krijgt in de prestaties van uw installatie. Als u de lift verbindt met de cloud krijgt u een handig dashboard met alle informatie over de prestaties van uw liften. Zo bent u altijd en overal op de hoogte.

5. Veiligheid

Door onderdelen te repareren of vervangen voordat ze problemen veroorzaken verbetert de veiligheid aanzienlijk. Technische storingen kunnen hiermee vrijwel volledig worden voorkomen. Een prettige gedachte.

Denkt u na het lezen van bovenstaande: dat wil ik ook! Vul dan onderstaand formulier in en wij nemen zo snel mogelijk contact met u op.

Contact

Sample form






+31(0)







My query is about *|Installing new equipment in a new building|Repairing or upgrading existing equipment|Installing new equipment in an existing building|Maintenance|Residential Flow in a new building|Residential Flow in an existing building|24/7 Connected Services
Equipment/service type *|Elevators|Escalators|Doors|Advanced People Flow solutions|Other


Wanneer u dit formulier verzendt, verzamelen wij uw persoonlijke gegevens. Raadpleeg onze Privacy Verklaring voor meer informatie over de verwerking van persoonsgegevens.