Lift modernisering: ervaring van een kleine vve

Vlak voor de jaarlijkse vergadering ontvingen wij een email van een Vereniging van Eigenaren uit Den Bosch. Zij waren al een aantal jaren geen onderhoudsklant meer bij ons maar hebben wel een KONE lift in het gebouw. Deze was nu 20 jaar oud en van hun huidige onderhoudspartij kwam het advies deze te moderniseren. Ze hadden hiervoor al een offerte ontvangen maar één van de bewoners wilde dat er ook contact met KONE zou worden opgenomen. Je laat immers je Mercedes motor ook niet bij de Audi vervangen, was de redenering.

Vrijblijvend advies

Eén van onze adviseurs ging langs bij de technische commissie van deze VvE. Geheel in stijl werd hij ontvangen aan de koffietafel met een Bossche Bol. Na een gezellig gesprek over het gebouw ging deze verder over de lift. Er waren regelmatig storingen. De deuren gingen diverse malen open en dicht voordat de lift vertrok. Pas maar op, het spookt hier, waarschuwde de bewoner lachend. Ook stopte de lift niet goed meer op de verdieping. Dit was met name gevaarlijk voor de oudere bewoners – er struikelde nog wel eens iemand. Dus dat er iets moest gebeuren met de lift stond vast. Maar voor de zekerheid wilden ze ook ons advies. Deze hebben wij opgesteld in de vorm van een gratis KONE Care for Live check.

KONE Care for Life

Tijdens deze check bekijkt de adviseur de essentiële componenten van de lift. Op basis hiervan stelt hij een rapport op met een advies. Dit is geheel vrijblijvend. Ook kan deze eventueel gecombineerd worden met een meerjarenbegroting. Dan kunt u grotere uitgaven aan de lift beter budgetteren. De VvE in Den Bosch ontving van ons een KONE Care for Life rapport. Via hun huidige onderhoudspartij hadden zij al een meerjarenbegroting. Na het ontvangen van het rapport gaf de technische commissie aan dat zij ons rapport zouden vergelijken met het voorstel van de andere partij en deze tijdens de vergadering zouden bespreken.

Toch weer contact

Na een aantal maanden ging de telefoon van onze adviseur. Het was de VvE uit Den Bosch. Ze hadden ons rapport besproken tijdens de vergadering en zouden graag een offerte voor het moderniseren van de lift willen ontvangen. Zij waren er nog steeds niet uit, maar de kans was groot dat ze uiteindelijk toch voor de onderhoudspartij zouden kiezen, drukten ze ons op het hart. Na ontvangst van de offerte bleef het weer een tijdje stil. Uiteindelijk ontvingen wij een telefoontje waarin ze aangaven toch voor ons te hebben gekozen.

Moderniseren door KONE

De kennis die wij hebben van de lift was voor deze VvE doorslaggevend. De lift is essentieel voor de bewoners van het gebouw en ze willen deze zo goed mogelijk houden. Tijdens het gesprek met de adviseur waren praktische zaken naar voren gekomen waar de onderhoudspartij niet over gesproken had. Ook het aangeboden moderniseringspakket vonden zij op de lange termijn een voordeligere keus dan het vervangen van 1 component. Na lang overleg is daarom besloten de lift door KONE te laten moderniseren.

Lift modernisering: ervaring van een kleine VvE

Foto cover modernisering handboek

Heeft u een vraag, wilt u een vrijblijvende check of een offerte ontvangen?

Vul onderstaand formulier in en wij nemen zo snel mogelijk contact met u op!

NL - Modernisering formulier (kort)









Cookies

We gebruiken cookies om de functionaliteit van de site te optimaliseren en om u de best mogelijke ervaring te geven tijdens het surfen op onze site. Als u hiermee akkoord gaat en alle cookies accepteert, hoeft u alleen maar op de knop 'Accepteren' te klikken.

WELCOME TO KONE!

Are you interested in KONE as a corporate business or a career opportunity?

Corporate site

Would you like to find out more about the solutions available in your area, including the local contact information, on your respective KONE website?

Your suggested website is

Geen land gevonden

Naar landenwebsite