De ervaring van een voorzitter van een grote VvE

Wat is de ervaring van grote VvE's met KONE?

Lees hieronder het interview met voorzitter Piet van een grote VvE net buiten de randstad.

Piet heeft er bijna een dagtaak aan. Voorzitter zijn van de VvE. Als hij ’s avonds rustig in zijn luie stoel de krant leest komt het regelmatig voor dat er weer een buurman aan de deur staat met klachten over de verlichting, één van de deuren of de lift. “Sinds kort heeft de VvE een Whatsapp-groep, maar daar ben ik niet zo blij mee”, aldus Piet. “Het is nu nog makkelijker om klachten door te geven”. Meer dan 30 appartementen betekent minstens evenveel eigenaren. Allen met een eigen mening, zeker tijdens de jaarlijkse vergadering. Dit jaar kwam het onderhoudscontract van de lift ter sprake. De bewoners zijn ontevreden en er is besloten om over te stappen. Een hele uitdaging voor Piet om iedereen tevreden te houden.

Het lift onderhoudscontract samenstellen

Via de website nam Piet contact met ons op voor een onderhoudsvoorstel. Vrijblijvend, drukte hij ons op het hart, want hij wilde nog meer partijen benaderen. Onze adviseur nam contact met hem op en maakte een afspraak. Aan de koffietafel bespraken ze zijn wensen. Beschikbaarheid van de lift was het allerbelangrijkste. Als de lift het niet doet, betekent dat extra werk voor Piet. Ondanks dat er 3 liften in het gebouw zitten merken ze het direct als één het niet doet. Daarnaast wilden ze graag hulp bij de verplichte keuringen en een dekking voor reparatiekosten zodat ze daar ook weinig omkijken naar hebben.

De uiteindelijke keuze

Na het gesprek ontving Piet van ons het voorstel op maat. Met daarin alles dat ze besproken hebben aan de koffietafel. Hierna bleef het een tijdje stil. Piet nam rustig de tijd om alles door te lezen en zijn uiteindelijke beslissing moest eerst worden gedeeld met de VvE. Uiteindelijk ontvingen wij een aantal weken later een telefoontje. De keus was op KONE gevallen!

Waarom heeft Piet uiteindelijk voor KONE gekozen?

“KONE was de enige partij die de moeite nam om naar onze wensen te vragen”, zegt Piet. “En om zelf langs te komen om dit rustig te bespreken. De adviseur had zelfs stroopwafels bij zich! Het voorstel bevatte precies de zaken die wij belangrijk vonden, niks meer en niks minder. Dit is fijn, want we weten nu waar we voor betalen en dit kan ik ook gemakkelijk uitleggen aan de overige leden van de VvE. De monteur is inmiddels bij ons langs geweest en wij hebben ook kennis gemaakt met de Field Manager. We hebben er een prettig gevoel bij. Nu moeten jullie het nog waar maken. Maar daar hebben we alle vertrouwen in”

Heeft u nog geen 24/7 Connect? Neem dan contact met ons op

Sample form






+31(0)







My query is about *|Installing new equipment in a new building|Repairing or upgrading existing equipment|Installing new equipment in an existing building|Maintenance|Residential Flow in a new building|Residential Flow in an existing building|24/7 Connected Services
Equipment/service type *|Elevators|Escalators|Doors|Advanced People Flow solutions|Other



Wanneer u dit formulier verzendt, verzamelen wij uw persoonlijke gegevens. Raadpleeg onze Privacy Verklaring voor meer informatie over de verwerking van persoonsgegevens.


Cookies

We gebruiken cookies om de functionaliteit van de site te optimaliseren en om u de best mogelijke ervaring te geven tijdens het surfen op onze site. Als u hiermee akkoord gaat en alle cookies accepteert, hoeft u alleen maar op de knop 'Accepteren' te klikken.