WELCOME TO KONE!

Are you interested in KONE as a corporate business or a career opportunity?

Corporate site

Would you like to find out more about the solutions available in your area, including the local contact information, on your respective KONE website?

Your suggested website is

United States

Naar landenwebsite

Back to top

Liftonderhoudscontract

Onderdelen en afsluiten

Het afsluiten van een liftonderhoudscontract is voor de meeste mensen geen dagelijkse kost. Veel mensen kiezen er voor om een contract voor een langere tijd af te sluiten, bijvoorbeeld 5 of zelfs 10 jaar. Naast de korting die u krijgt weet u dat u hiermee een lange tijd geen omkijken meer heeft naar het onderhoud van de lift.

Wellicht zit u nu in de fase dat u wilt overstappen van aanbieder. Misschien bent u ontevreden of toe aan vernieuwing. Er zijn diverse aanbieders van liftonderhoud. Bij elk van hen is het mogelijk om een contract af te sluiten, maar dit is niet verplicht. Wel moet uw lift elk jaar onderhoud hebben om de veiligheid van de gebruikers te waarborgen. Dit is wettelijk bepaald.

Voor het gemak kiezen de meeste lifteigenaren voor een onderhoudscontract. Vergelijk dit bijvoorbeeld met uw cv-ketel waarbij u naast het gegarandeerde onderhoud ook kunt besparen op de voorrijkosten en manuren, en eventueel een bepaald bedrag laten reserveren voor mogelijke reparaties.

OFFERTE ONDERHOUDSCONTRACT

Afgestemd op uw wensen, budget en installatie. Geheel vrijblijvend.

Waaruit bestaat een liftonderhoudscontract?

Een onderhoudscontract bestaat uit een aantal onderdelen. Wat die onderdelen precies zijn, kan per aanbieder verschillen. Ook de manier waarop je een contract kunt samenstellen, verschilt per aanbieder. Vaak heeft u keus uit drie pakketten: basis, standaard en premium. Basis is de goedkoopste variant waarbij de jaarlijkse onderhoudsbeurten worden uitgevoerd, maar alle extra kosten moet u hierbij apart betalen. Bij standaard is er een bedrag voor onvoorziene kosten opgenomen en de premium variant is nog uitgebreider. Bij ons is het tegenwoordig ook mogelijk om uw contract helemaal zelf naar wens samen te stellen - uw contract past dan perfect bij uw behoeften en budget.

Wat is voor u belangrijk?

Reparatiedekking

Wilt u bij een reparatie een aparte factuur of wilt u hiervoor alvast een bepaald bedrag op laten nemen in uw contract?

Responstijd

Zijn er mensen bij u in het gebouw afhankelijk van de lift? Bijvoorbeeld omdat ze slecht ter been zijn? Dan is het van belang een korte responstijd op te nemen in uw contract.

Beschikbaarheid

Hoeveel procent van de tijd moet uw lift beschikbaar zijn? U kunt in uw contract een percentage vast laten leggen.