WELCOME TO KONE!

Are you interested in KONE as a corporate business or a career opportunity?

Corporate site

Would you like to find out more about the solutions available in your area, including the local contact information, on your respective KONE website?

Your suggested website is

Geen land gevonden

Naar landenwebsite

Back to top

Digitalisering van liftonderhoud – is uw lift al verbonden?

De wereld verandert. Wat zouden we nog zonder onze computers en mobiele telefoons moeten? De jeugd lijkt zelfs vergroeid met hun smartphones en kijkt nauwelijks nog op van het digitale scherm. Ook bij liftonderhoud is deze verandering merkbaar en wordt er steeds meer gebruik gemaakt van digitale systemen en tools om het werk efficiënter en effectiever te maken.

1. Monteurs zijn altijd verbonden

Sinds een aantal jaar maken onze monteurs gebruik van een smartphone. Daarop staan speciaal ontwikkelde applicaties waarmee zij altijd verbonden zijn. Informatie over liften die in storing staan of over eventuele opsluitingen krijgen zij direct door. Ook zijn zij altijd verbonden met de alarmcentrale.

2. Vernieuwde spreekluisterverbindingen

Ook de spreekluisterverbindingen in de lift zijn vernieuwd en beschikken nu over een mobiele verbinding met simkaart. Het voordeel hiervan is dat bij het melden van een opsluiting de locatie wordt meegestuurd naar de centrale. Zij weten direct waar u zich bevindt wat de veiligheid en snelheid ten goede komt.

OFFERTE ONDERHOUDSCONTRACT

Afgestemd op uw wensen, budget en installatie. Geheel vrijblijvend.

3. Liften verbonden met de cloud

Door uw lift te verbinden met de cloud kan de lift zelf aangeven wanneer er mogelijke afwijkingen zijn. Hoe gaat dat in z’n werk? Sensoren in de lift sturen continu data naar de cloud. Een IoT Platform analyseert deze data en vergelijkt het met de database. Dit platform is in staat om patronen te herkennen. Wijkt de data vanuit de sensoren af van de bestaande patronen, dan wordt er een melding naar de monteur gestuurd. Is het een grote afwijking waarbij actie noodzakelijk is? Dan zal de monteur direct naar de lift gaan. In andere gevallen zal het mogelijke probleem tijdens het onderhoud worden verholpen. Eigenlijk reist er iedere rit een virtuele monteur mee, uw lift wordt continu in de gaten gehouden.

4. Altijd inzicht in de status en prestaties van uw lift

De laatste verandering is dat er steeds meer digitale tools beschikbaar zijn om de lift ook als klant vanaf een afstand te monitoren. En waarmee u altijd inzicht heeft in de facturen en onderhoudsgeschiedenis. Ook kunt u de werkbonnen digitaal ontvangen en vooraf bericht krijgen wanneer de monteur bij u langskomt.

De toekomst van liftonderhoud

De ontwikkeling van nieuwe diensten staat niet stil. Het gebruik van de cloud en kunstmatige intelligentie in de vorm van een IoT platform zal verder worden uitgebreid. Achter de schermen wordt alweer hard gewerkt aan de nieuwe stappen. Bent u benieuwd naar de mogelijkheden voor uw lift? Vul onder aan deze pagina het contactformulier in en we nemen contact met u op.

De voordelen van KONE 24/7 Connected Services

Veiligheid

Door de lift continu te monitoren kunnen onveilige situaties tijdig worden gesignaleerd en verholpen.

Beschikbaarheid

Er zit altijd een virtuele monteur op de lift die alles in de gaten houdt en hulp inschakelt wanneer nodig.

Transparantie

Monitor de prestaties van uw installatie met een uitgebreid dashboard.