We gebruiken cookies om de functionaliteit van de site te optimaliseren en om u de best mogelijke ervaring te geven tijdens het surfen op onze site. Als u hiermee akkoord gaat en alle cookies accepteert, hoeft u alleen maar op de knop 'Accepteren' te klikken. U kunt ook onze privacyverklaring bekijken..
Onderhoud is belangrijk om uw lift in goede conditie te houden. De monteur bekijkt diverse onderdelen van de lift, vult olie bij indien nodig en signaleert mogelijke toekomstige problemen. Wanneer een onderdeel aan vervanging toe is zal de monteur dit met u bespreken en eventueel direct vervangen. De meest voorkomende onderdelen heeft hij of zij namelijk bij zich.
Hoe vaak uw lift onderhoud nodig heeft is afhankelijk van diverse factoren, waaronder de leeftijd en hoe intensief deze gebruikt wordt. Daarom is het lastig in te schatten hoeveel beurten de lift per jaar nodig heeft. Met behulp van uitgebreide rekenmodellen wordt bepaald wat de lift nodig heeft. Daar bovenop komt de kennis en de ervaring van de monteur. Hij of zij weet precies wat er wanneer nodig is om ervoor te zorgen dat uw installatie goed blijft werken.
OFFERTE ONDERHOUDSCONTRACT
Afgestemd op uw wensen, budget en installatie. Geheel vrijblijvend.
Onderhoudsmodules
Om de stilstand van uw lift tijdens onderhoud tot een minimum te beperken voeren de meeste bedrijven onderhoud uit op basis van modules. Aan de hand van diverse factoren wordt er gekeken welke onderdelen er onderhoud nodig hebben. Hieronder een aantal voorbeelden van die modules.
Basisinspectie
Tijdens deze module worden alle punten gecontroleerd waaraan gebruikers zich kunnen storen. Hiernaast wordt gecontroleerd of er storingen zijn opgeslagen in het liftgeheugen die een betrouwbare werking in de weg staan.
Basismodule
Hierbij controleert de monteur alle mogelijke hoofdonderdelen, uitgebreid met een controle van onderdelen in de schacht.
Schacht
Hieronder valt het controleren van de geleiders in de schacht, de controle van veiligheidscontacten en buffers en de schoonmaak van de liftput.
Deuren
Uitbreiding op de basismodule waarbij gekeken wordt of er mogelijke technische problemen kunnen ontstaan.
De lift kan ook zelf aangeven wanneer die extra aandacht nodig heeft
Met de 24/7 Connected Services
Meten is weten
Sensoren in de lift verzamelen informatie over de prestaties van de lift, de gebruiksstatistieken en mogelijke afwijkingen. Vervolgens wordt deze informatie naar de cloud gestuurd waar de analyse plaatsvindt.
Patronen ontdekken
Een geavanceerd analyse systeem bekijkt alle data uit de lift. Als het systeem een onderhoudsbehoefte signaleert zal deze de monteur informeren. Aan de hand van de ernst van de afwijking bepaald de monteur wanneer de lift gecontroleerd moet worden.
Voor u betekent dit een hogere veiligheid, beschikbaarheid en transparantie
U ontvangt een signaal als wij actie ondernemen en een rapport van alle genomen stappen. Als u volledig op de hoogte bent betekent dit dat u eenvoudig kunt plannen en budgetteren voor toekomstige onderhoudsbehoeftes.
Veel gestelde vragen over de frequentie van liftonderhoud
Dit is afhankelijk van onder andere het gebruik en de leeftijd van de lift. Wettelijk bent u verplicht de lift minimaal eens per jaar te laten onderhouden.
Onderhoud wordt het best uitgevoerd op basis van kennis en rekenmodellen. De daarbij behorende modules worden uitgevoerd in een aantal onderhoudsbeurten gedurende het jaar. Eventueel kunt u in uw onderhoudscontract laten vastleggen hoeveel onderhoudsbeurten u per jaar wilt. Ook kunt u ervoor kiezen om uw lift zelf aan te laten geven wanneer deze extra aandacht nodig heeft. Dat kan met de 24/7 Connected Services van KONE.