Verbruikt uw lift veel energie? Of wilt u graag besparen op energiekosten? Bekijk hieronder hoe uw lift zuiniger kan worden!
Hoe zuinig is uw lift? Bespaar energie! - KONE
Liften worden steeds zuiniger
Net als auto’s worden ook liften steeds zuiniger. Ze verbruiken minder energie en het is zelfs mogelijk om energie terug te winnen (terugvoeding). Nieuwe liften zijn sowieso een stuk zuiniger dan oudere liften. Maar ook uw bestaande lift kan een stuk minder energie verbruiken. Dit kan door te moderniseren. Over het algemeen is dit rendabel voor liften ouder dan 15 jaar.
Energieverbruik verminderen door te moderniseren:
Door te moderniseren kunt u besparen op uw energiekosten. Dit is afhankelijk van de staat van uw lift. Hieronder een aantal voorbeelden van de mogelijkheden die er zijn:
Zuinigere motoren
De technologie staat niet stil. Net als bij auto’s wordt ook de aandrijving van liften steeds zuiniger.
Terugvoeding
Elektriciteit wordt terug aan het netwerk geleverd dat vervolgens kan worden gebruikt voor de verlichting in de lift of elders in het gebouw.
Standby voorzieningen
De cabine verlichting, ventilator en aandrijving worden "uitgezet" en de signalering gedimd als de lift niet wordt gebruikt.
Besparing berekenen
Hoeveel energie u kunt besparen is afhankelijk van de situatie. Hoe ouder de lift of hoe minder energiezuinige voorzieningen deze heeft, des te groter de besparing. Wij hebben een tool ontwikkeld waarmee wij het energieverbruik van uw lift in kaart kunnen brengen. Hiermee kunnen wij ook precies laten zien hoeveel u kunt besparen door te moderniseren. Wilt u ook een vrijblijvende analyse van uw lift? Neem dan hieronder contact met ons op!
Benieuwd hoeveel u kunt besparen?
Vul onderstaand formulier in en wij nemen zo snel mogellijk contact met u op!
We gebruiken cookies om de functionaliteit van de site te optimaliseren en om u de best mogelijke ervaring te geven tijdens het surfen op onze site. Als u hiermee akkoord gaat en alle cookies accepteert, hoeft u alleen maar op de knop 'Accepteren' te klikken.