Delen

Sterk in je schoenen staan. Veelzijdig, creatief en oplossingsgericht. Het zijn een aantal van de eigenschappen van een facility manager. Net als omgaan met negativiteit en het blussen van brandjes. Maar misschien één van de sterkste eigenschappen van een facility manager is overtuigingskracht. Want met zoveel belanghebbenden en evenveel meningen is het soms lastig om dingen gedaan te krijgen.

Werkzaamheden van een facility manager

Een facility manager heeft te maken met gebruikers, collega’s, een leidinggevende en eventueel ook nog de gebouweigenaar. Daarnaast zijn er natuurlijk ook alle leveranciers die zorgen dat alles in het gebouw blijft functioneren. De taak van de facility manager is om orde te scheppen in dit grote geheel en om overzicht te houden.

Daarnaast kent de facility manager het gebouw van binnen en buiten en weet precies wat er nodig is om iedereen tevreden te houden. Een beetje overtuigingskracht helpt daarbij.

Waarom is overtuigingskracht zo belangrijk

Als facility manager weet u welke zaken er van belang zijn voor het gebouw. Door de verschillende prioriteiten van belanghebbenden zal niet iedereen het met u eens zijn. Dat betekent regelmatig lange discussie met geïrriteerde mensen. Of weer een nieuwe set met offertes aanvragen als de prijs nog steeds te hoog is. Moe wordt u er soms van.

Daarom bent u als facility manager waarschijnlijk inmiddels een expert in het overtuigen van mensen. U kunt ze precies vertellen wat er belangrijk is en waarom. Zo zorgt u dat u altijd hetgeen doet wat het beste voor het gebouw is. Al is dat soms tegen de wil van anderen in.

En vaak lijkt het alsof er geen einde aan al dat werk komt. Gelukkig zijn er tegenwoordig manieren om de werkdruk te verminderen. Beginnend bij de lift.

Werkdruk verminderen

In liftenland wordt er continu geïnnoveerd. Eén van de nieuwste mogelijkheden is om de lift te verbinden met de cloud. Sensoren in de lift sturen de gehele dag data naar de cloud. Een IoT platform, bijvoorbeeld Watson van IBM, analyseert deze data en vergelijkt het met eerder verzamelde gegevens.

Als het platform een afwijking detecteert stuurt deze een signaal aan de monteur. Is het dringend en kan er snel een mogelijke, technische storing ontstaan? Dan gaat de monteur direct op pad. Kan het wachten? Dan bekijkt de monteur het onderdeel tijdens de eerstvolgende onderhoudsbeurt en vervangt hij deze indien nodig.

Misschien vraagt u zich nu af hoe dit uw werkdruk kan verlagen? Door het verbinden met de cloud kunnen technische storingen voorkomen worden. Geen stilstaande lift, geen boze mensen aan uw bureau. Het scheelt een hoop tijd, geld en gedoe.

Stel uw vraag over onderhoud of vraag direct een vrijblijvend onderhoudsvoorstel aan.

Wij bellen u zo snel mogelijk terug!

Sample form






+31(0)







My query is about *|Installing new equipment in a new building|Repairing or upgrading existing equipment|Installing new equipment in an existing building|Maintenance|Residential Flow in a new building|Residential Flow in an existing building|24/7 Connected Services
Equipment/service type *|Elevators|Escalators|Doors|Advanced People Flow solutions|Other



Wanneer u dit formulier verzendt, verzamelen wij uw persoonlijke gegevens. Raadpleeg onze Privacy Verklaring voor meer informatie over de verwerking van persoonsgegevens.


Cookies

We gebruiken cookies om de functionaliteit van de site te optimaliseren en om u de best mogelijke ervaring te geven tijdens het surfen op onze site. Als u hiermee akkoord gaat en alle cookies accepteert, hoeft u alleen maar op de knop 'Accepteren' te klikken.

WELCOME TO KONE!

Are you interested in KONE as a corporate business or a career opportunity?

Corporate site

Would you like to find out more about the solutions available in your area, including the local contact information, on your respective KONE website?

Your suggested website is

Geen land gevonden

Naar landenwebsite