Nooit meer klachten over de lift

Delen

Nooit meer klachten over de lift

Geklop op de deur. Boze gezichten. De lift staat stil. Dat betekent extra werk!

Nooit meer klachten over de lift

Als facility manager krijgt u er dagelijks mee te maken. Situaties – problemen wellicht – waar u niet op zit te wachten, die u niet had voorzien en waar u eigenlijk helemaal geen tijd voor heeft. Lift storingen is daar één van. Het lijkt wel alsof de lift altijd op het verkeerde moment stilvalt. En u weet precies wat dat betekent….

Oorzaken van storingen

Storingen zijn vervelend. Natuurlijk niet alleen voor u, maar ook voor de eindgebruikers van de lift. Zeker als het een essentiële lift betreft moet deze beschikbaar zijn. Het liefst altijd. In een ideale wereld is dit zeker het geval. Maar helaas blijkt dat in de praktijk lastiger. Hoe komt dat?

De grootste oorzaak van lift storingen is onjuist gebruik. Dat kan vandalisme zijn, het moedwillig kapot maken van de lift. Of het per ongeluk beschadigen van de lift of door het niet juist gebruiken hiervan. Denk hierbij aan:

  • Nog snel door de deuren heen rennen terwijl deze dicht gaan
  • Met een hard voorwerp – bijvoorbeeld scootmobiel of winkelwagen – tegen de deuren aan rijden
  • Kinderen die de lift deuren als goal gebruiken tijdens het voetballen
  • Te zwaar beladen van de lift

Om deze storingen te voorkomen is goede voorlichting van belang.

Goede voorlichting loont!

Weinig gebruikers van de lift zullen zich bewust zijn van de gevolgen die het verkeerd gebruik ervan kunnen hebben. Zij realiseren zich waarschijnlijk niet dat hun gedrag een grote invloed kan hebben op de beschikbaarheid van de lift. Goede voorlichting over het gebruik is belangrijk. En kan uw werkdruk aanzienlijk verminderen.

Liften - Do's en Don'ts

Nooit meer klachten over de lift

Nooit meer klachten over de lift

Technische storingen zijn te voorkomen

Natuurlijk ontstaan niet alle storingen door onjuist gebruik of vandalisme. Technische storingen komen ook regelmatig voor. Deze kunnen ontstaan door slijtage of een defect in een bepaald onderdeel. Zeker als de lift intensief gebruikt wordt.

Gelukkig kunnen deze storingen tegenwoordig voorkomen worden door het verbinden van de lift met de cloud. In de lift zitten diverse sensoren. Deze verzamelen data en sturen het naar de cloud. Een IoT platform, bijvoorbeeld Watson van IBM, vergelijkt de data uit de lift met eerder verzamelde data, van uw lift en gelijkwaardige liften wereldwijd.

Als het IoT platform een afwijking detecteert stuurt deze een signaal naar de monteur. De monteur bekijkt het onderdeel die niet meer naar behoren presteert tijdens de volgende onderhoudsbeurt en vervangt deze indien nodig. Natuurlijk altijd na toestemming van u.

Stel uw vraag over onderhoud of vraag direct een vrijblijvend onderhoudsvoorstel aan.

Wij bellen u zo snel mogelijk terug!

Sample form






+31(0)







My query is about *|Installing new equipment in a new building|Repairing or upgrading existing equipment|Installing new equipment in an existing building|Maintenance|Residential Flow in a new building|Residential Flow in an existing building|24/7 Connected Services
Equipment/service type *|Elevators|Escalators|Doors|Advanced People Flow solutions|Other



Wanneer u dit formulier verzendt, verzamelen wij uw persoonlijke gegevens. Raadpleeg onze Privacy Verklaring voor meer informatie over de verwerking van persoonsgegevens.


Cookies

We gebruiken cookies om de functionaliteit van de site te optimaliseren en om u de best mogelijke ervaring te geven tijdens het surfen op onze site. Als u hiermee akkoord gaat en alle cookies accepteert, hoeft u alleen maar op de knop 'Accepteren' te klikken.