Delen

Ontmoet Henk!

De jaarlijkse VvE ledenvergadering komt er weer aan. Alle bewoners zijn aangeschreven, de locatie is geregeld en het bestuur stelt de agenda op. Dit zal de meeste VvE’s bekend voorkomen. Zo ook deze VvE in Amsterdam, die een aantal weken voor de vergadering contact met ons opnam.

Liftcontracten voor VvE’s

Via de website kregen wij een verzoek van Henk, lid van de technische commissie. Het onderhoudscontract van de lift loopt af en het bestuur heeft hem gevraagd om een advies uit te brengen. Hij is al langere tijd ontevreden over de huidige onderhoudspartij. Daarom heeft hij een aantal partijen aangeschreven voor een offerte. KONE is één van deze partijen.

Vergelijken

“Ik moet toegeven dat KONE niet de eerste partij was waar ik aan dacht”, zegt Henk, “wij hebben geen KONE lift en we zijn maar een kleine VvE. Daar zitten zij toch niet op te wachten?”

Een vriend, die lid is van een andere VvE, stelde voor om toch een offerte bij KONE aan te vragen.

Uiteindelijk benaderde Henk 3 partijen. “Wat mij opviel aan KONE is dat zij andere vragen stelden. Zij vroegen naar onze wensen, wat wij belangrijk vinden en hoe essentieel de lift is.”

Na het vergelijken van de offertes bleven 2 partijen over. Uiteindelijk viel de keus op KONE. “Het bedrijf dat onze lift nu onderhoud is klein en zit bij ons in de regio. We vonden het persoonlijke contact erg prettig en ze hielpen ons altijd snel. De jongens die de lift onderhouden zijn aardig alleen hebben niet overal verstand van. Daardoor stond onze lift vaak stil en dat is voor ons als VvE erg vervelend”.

De VvE overtuigen

Eén van de grootste uitdagingen voor elke technische commissie is het overtuigen van het bestuur en de andere leden van de Vereniging van Eigenaren. Zij zijn minder betrokken bij de lift en trekken alleen aan de bel wanneer deze niet werkt.

Tijdens de vergadering heeft iedereen een mening over de lift en kunnen verhitte discussies ontstaan. Een lastig moment voor de technische commissie. Zeker als je van onderhoudspartij wilt veranderen.

Uiteindelijk overtuigde Henk de VvE en zijn zij vanaf volgend jaar klant bij KONE. Benieuwd naar zijn ervaringen? Houd dan onze website goed in de gaten. Henk zal namelijk regelmatig een stukje voor ons gaan schrijven.

Voorpagina VvE Whitepaper

Contact

Sample form






+31(0)







My query is about *|Installing new equipment in a new building|Repairing or upgrading existing equipment|Installing new equipment in an existing building|Maintenance|Residential Flow in a new building|Residential Flow in an existing building|24/7 Connected Services
Equipment/service type *|Elevators|Escalators|Doors|Advanced People Flow solutions|Other



Wanneer u dit formulier verzendt, verzamelen wij uw persoonlijke gegevens. Raadpleeg onze Privacy Verklaring voor meer informatie over de verwerking van persoonsgegevens.


Cookies

We gebruiken cookies om de functionaliteit van de site te optimaliseren en om u de best mogelijke ervaring te geven tijdens het surfen op onze site. Als u hiermee akkoord gaat en alle cookies accepteert, hoeft u alleen maar op de knop 'Accepteren' te klikken.

WELCOME TO KONE!

Are you interested in KONE as a corporate business or a career opportunity?

Corporate site

Would you like to find out more about the solutions available in your area, including the local contact information, on your respective KONE website?

Your suggested website is

Geen land gevonden

Naar landenwebsite