WELCOME TO KONE!

Are you interested in KONE as a corporate business or a career opportunity?

Corporate site

Would you like to find out more about the solutions available in your area, including the local contact information, on your respective KONE website?

Your suggested website is

United States

Naar landenwebsite

Back to top

Hoe zijn de kosten voor liftonderhoud opgebouwd?

De meeste VvE’s kiezen ervoor om voor het onderhoud van de lift een contract af te sluiten. Naast hulp bij opsluiting en andere calamiteiten spreken zij vaak ook een bepaald aantal onderhoudsbeurten per jaar af. Vaak gecombineerd met een budget voor reparaties. In dit artikel vertellen we meer over de verschillende onderhoudscontracten en hoe de opbouw invloed heeft op de kosten.

Waaruit bestaat een onderhoudscontract?

img_Board of directors_Us technician van

In de markt zijn er twee typen onderhoudscontracten: pakketten en contracten die u zelf samen kunt stellen. Dit is vergelijkbaar met de zorgverzekeringsmarkt. U kunt voor een kant-en-klaar aanvullend pakket kiezen of deze zelf samenstellen zodat u niet voor opties hoeft te betalen die u niet gebruikt. De meeste onderhoudspakketten zijn opgedeeld in 3 categorieën, namelijk basis, standaard en premium. Grofweg zit het onderscheid tussen deze drie in de dekking voor reparatiekosten. Voor VvE’s zit de behoefte meestal tussen het basis en het standaardpakket. Vaak is het niet mogelijk om de inhoud van deze pakketten aan te passen waardoor deze voor VvE’s veel te uitgebreid kunnen zijn. Het is gelukkig tegenwoordig ook mogelijk om het contract geheel naar eigen wens samen te stellen. Natuurlijk rekening houdend met uw wensen en budget.

Zelf een contract samenstellen

Bij het zelf samenstellen van een onderhoudscontract kunt u kiezen uit diverse opties. Aan de hand van een vragenlijst kan de adviseur samen met u bepalen welke van deze voor u belangrijk zijn. En natuurlijk ook welke voor uw installatie niet noodzakelijk zijn. Hieronder een overzicht van een aantal opties waar u uit kunt kiezen:

  • Essentieel:
    De lift voldoet aan alle wettelijke eisen
  • Prestatie:
    Weten waar u aan toe bent
  • Technisch:
    Dekking voor storingen en reparaties
  • Interactie:
    Altijd op de hoogte

Concretere voorbeelden zijn welk beschikbaarheidspercentage vindt u belangrijk, hoe snel moet de monteur ter plaatse zijn bij een storing en hoe hoog zou de kostendekking moeten zijn voor reparaties. Bent u benieuwd hoe een contract op maat er voor uw installatie uit zal zien? Neem dan via onderstaand formulier contact met ons op en we bellen u zo spoedig mogelijk terug.

Voorpagina VvE Whitepaper

Contact

Sample form






+31(0)







My query is about *|Installing new equipment in a new building|Repairing or upgrading existing equipment|Installing new equipment in an existing building|Maintenance|Residential Flow in a new building|Residential Flow in an existing building|24/7 Connected Services
Equipment/service type *|Elevators|Escalators|Doors|Advanced People Flow solutions|Other


Wanneer u dit formulier verzendt, verzamelen wij uw persoonlijke gegevens. Raadpleeg onze Privacy Verklaring voor meer informatie over de verwerking van persoonsgegevens.