Onderhoudscontracten in verschillende soorten en maten

Onderhoudscontracten in verschillende soorten en maten

Als VvE wilt u het beste voor uw gebouw. En hier natuurlijk nooit teveel voor betalen. Om zeker te weten dat u voor liftonderhoud de juiste partij selecteert, heeft u waarschijnlijk diverse offertes opgevraagd. Bijvoorbeeld bij uw huidige partij en 2 concurrenten. Maar hoe weet u dat u de juiste keus maakt? In dit artikel leest u meer over hoe u de offertes het beste kunt vergelijken.

Onderhoudspakket of zelf samenstellen

Afbeelding

De meeste aanbieders van liftonderhoudscontracten maken gebruik van pakketten. Vaak zijn deze opgedeeld in 3 categorieën: basis, standaard en premium. Het onderscheid hiertussen maken zij op basis van het aantal onderhoudsbeurten en de dekking voor reparaties. Premium contracten zijn vaak voor grote bedrijven met meerdere liften. VvE’s kiezen vaak voor de basis variant uitgebreid met een dekking voor reparaties. Een onderhoudscontract kunt u tegenwoordig ook zelf samenstellen. Hierdoor heeft u veel meer vrijheid en kunt u zelf bepalen waar het contract aan moet voldoen.

Opties waaruit u kunt kiezen

De contracten die u zelf kunt samenstellen zijn anders opgebouwd en kunt u wellicht lastiger vergelijken met de andere offertes.

  • Essentieel – Dit omvat al het (preventief) onderhoud dat noodzakelijk is om uw lift goed te laten presteren.
  • Dekking voor reparaties – Wilt u bij reparaties een aparte factuur ontvangen of een bepaald bedrag op laten nemen in uw contract?
  • Communicatie – Denk hierbij aan de spreekluisterverbinding, maar ook aan de bereikbaarheid van het onderhoudsbedrijf bij een storing.
  • Beschikbaarheid – Hoeveel storingen per jaar vindt u acceptabel? Zijn er mensen afhankelijk van de lift, dan wilt u dat uw lift een zo hoog mogelijke beschikbaarheid heeft. In het contract kunt u het percentage vast laten leggen.
  • Responstijd – Hoe snel verwacht u een monteur ter plaatse bij een storing? Dit is erg belangrijk als het een essentiële lift betreft.

Offertes vergelijken

Behalve bij een onderhoudscontract op maat zitten er waarschijnlijk weinig verschillen tussen de offertes. Zoals hierboven beschreven hanteren de meeste partijen onderhoudspakketten waar u een bepaalde prijs per jaar voor betaalt. Vaak exclusief kosten voor reparaties.

In plaats van enkel naar de prijs en het voorstel te kijken kunt u ook kijken naar de verschillen tussen de partijen. Denk hierbij aan hoe snel zij ter plaatse kunnen zijn bij een opsluiting of bij een storing. Of bijvoorbeeld het kennisniveau van de monteurs en de gegarandeerde beschikbaarheid van de installatie.

Heeft u nog geen offerte voor een onderhoudscontract op maat? Dan stellen we deze graag en geheel vrijblijvend voor u op. Als u uw gegevens achterlaat via onderstaand formulier nemen wij zo spoedig mogelijk contact met u op.

Onderhoudscontracten in verschillende soorten en maten

Heeft u nog geen 24/7 Connect? Neem dan contact met ons op

Sample form






+31(0)







My query is about *|Installing new equipment in a new building|Repairing or upgrading existing equipment|Installing new equipment in an existing building|Maintenance|Residential Flow in a new building|Residential Flow in an existing building|24/7 Connected Services
Equipment/service type *|Elevators|Escalators|Doors|Advanced People Flow solutions|Other



Wanneer u dit formulier verzendt, verzamelen wij uw persoonlijke gegevens. Raadpleeg onze Privacy Verklaring voor meer informatie over de verwerking van persoonsgegevens.


Cookies

We gebruiken cookies om de functionaliteit van de site te optimaliseren en om u de best mogelijke ervaring te geven tijdens het surfen op onze site. Als u hiermee akkoord gaat en alle cookies accepteert, hoeft u alleen maar op de knop 'Accepteren' te klikken.