Lift onderhoudscontracten - waar moet u op letten

Basis, standaard of premium. Of wellicht brons, zilver of goud. Vrijwel alle aanbieders van lift onderhoudscontracten hanteren eenzelfde verdeling. U kunt kiezen uit 3 typen contracten, vaak bestaande uit onderhoud of onderhoud met een dekking voor reparaties.

Meestal zit de behoefte van een VvE tussen de basis en standaard variant. De keuze voor het contract is dan niet zo simpel. Wilt u een overeenkomst die eigenlijk te uitgebreid is voor uw VvE, of juist een uitgeklede variant die te weinig opties bevat? Het is een bekend dilemma.

Zelf uw contract samenstellen

Bovenstaand dilemma is niks nieuws. Regelmatig hoorden wij dit van klanten. Om hen zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn hebben wij onze onderhoudscontracten voor liften compleet vernieuwd. U kunt deze nu namelijk geheel naar eigen wens samenstellen. Natuurlijk passend bij uw installatie en wensen.

Bij het kiezen van de juiste opties moet u het volgende in gedachten houden:

  • Zijn er mensen in het gebouw afhankelijk van de lift?
    Dan kunt u een beschikbaarheidspercentage en de responstijd vast laten leggen in het contract. Dit betekent dat u afspraken maakt over hoe lang een lift buiten gebruik mag staan en hoe snel de monteur ter plaatse moet zijn in geval van een storing. Bij een opsluiting is onze monteur – welke optie u ook kiest - binnen één uur ter plaatse. Heeft u geen mensen in het gebouw die afhankelijk zijn van de lift, bijvoorbeeld in een studentenflat, dan kunt u besparen op deze optie.

  • Wilt u een bepaald bedrag reserveren voor reparaties?
    U kunt een dekking voor de reparatiekosten op laten nemen in uw contract. Meestal zal dit tussen de €100 en €250 zijn.

  • Hoeveel onderhoudsbeurten wilt u per jaar?
    Meestal onderhouden wij de lift op basis van de behoefte. Een lift die intensief gebruikt of al wat ouder is zal vaker onderhoud nodig hebben dan een nieuwere lift. Wilt u toch liever een vast aantal onderhoudsbeurten per jaar vastleggen? Dan is dat mogelijk.

Doordat u het contract zelf samen kunt stellen kunt u deze geheel afstemmen op uw budget.

Onderhoudscontracten vergelijken

De onderhoudspakketten kunt u onderling vergelijken. Bij een contract op maat is dat lastiger. Dan betaalt u namelijk alleen voor hetgeen u echt wilt hebben. En krijgt u het onderhoud dat precies bij uw installatie past.

Wilt u ook zelf uw contract samenstellen? Als u onderstaand formulier invult nemen wij zo spoedig mogelijk contact met u op.

Contact

Sample form






+31(0)







My query is about *|Installing new equipment in a new building|Repairing or upgrading existing equipment|Installing new equipment in an existing building|Maintenance|Residential Flow in a new building|Residential Flow in an existing building|24/7 Connected Services
Equipment/service type *|Elevators|Escalators|Doors|Advanced People Flow solutions|Other



Wanneer u dit formulier verzendt, verzamelen wij uw persoonlijke gegevens. Raadpleeg onze Privacy Verklaring voor meer informatie over de verwerking van persoonsgegevens.


Cookies

We gebruiken cookies om de functionaliteit van de site te optimaliseren en om u de best mogelijke ervaring te geven tijdens het surfen op onze site. Als u hiermee akkoord gaat en alle cookies accepteert, hoeft u alleen maar op de knop 'Accepteren' te klikken.

WELCOME TO KONE!

Are you interested in KONE as a corporate business or a career opportunity?

Corporate site

Would you like to find out more about the solutions available in your area, including the local contact information, on your respective KONE website?

Your suggested website is

Geen land gevonden

Naar landenwebsite