Onderhoud door KONE? Maar daar zijn we toch veel te klein voor? Dat was de eerste gedachte van de voorzitter van een kleine VvE in Rotterdam. Maar inmiddels zijn ze al 7 jaar trouw klant bij ons en nog steeds tevreden. Wij spraken het bestuur op de bank op nr. 4.
Hartelijk dank dat wij u kort wat vragen mogen stellen over jullie ervaring met KONE. Allereerst, waarom hebben jullie voor ons gekozen?
Wij waren ontevreden over het bedrijf die onze lift onderhield. De lift werd al wat ouder en begon steeds meer gebreken te vertonen. Deze stond dan weer tijden stil, omdat een onderdeel niet op voorraad was of er was simpelweg geen tijd om de reparatie uit te voeren. Onze lift was in onderhoud bij een klein bedrijf met maar een paar monteurs. De mannen deden ontzettend hun best en ook de communicatie was goed. Toch ontvingen we regelmatig klachten over de lift van andere bewoners en tijdens de vergadering is toen besloten op zoek te gaan naar een nieuwe partij.
En toen kwamen jullie bij ons uit?
Eigenlijk niet direct. Wij hebben geen KONE lift dus we gingen er vanuit dat jullie deze niet zouden onderhouden. Totdat wij een collega van u spraken tijdens een beurs. Het was een prettig gesprek en hij vertelde ons toen dat jullie juist alle merken onderhouden. Hij stelde voor ons een vrijblijvende offerte te sturen en dat hebben we gedaan.
Jullie zijn inmiddels al 7 jaar klant bij ons. Zijn jullie nog steeds tevreden?
Ja zeker, anders zouden wij het contract natuurlijk opzeggen. We hebben nog steeds dezelfde monteur. Hij was hier laatst nog voor het onderhoud. En over het algemeen hebben wij geen klachten. Soms zijn er wat onduidelijkheden of gaan dingen niet zoals we hadden verwacht maar het wordt altijd netjes opgelost. Bij storingen kunnen wij jullie altijd bellen en dan staat de monteur hier snel op de stoep. Ook ’s avonds of in het weekend.
Dit jaar introduceerden wij de onderhoudscontracten op maat. Jullie waren één van de eerste klanten die zo’n contract aangeboden kreeg. Wat vonden jullie daarvan?
We vonden het natuurlijk erg leuk dat jullie aan ons hebben gedacht. In het verleden hadden wij een KONE Care Essential contract. Maar die sloot niet altijd even goed aan bij onze wensen. Nu hebben we een nieuw contract waarin precies staat hoeveel procent van de tijd de lift beschikbaar moet zijn, hoe vaak de monteur komt en welke extra’s wij belangrijk vinden.
Tenslotte, zouden jullie nog iets tegen VvE’s willen zeggen die twijfelen om klant bij ons te worden?
Gewoon doen, haha. Dat was natuurlijk erg voor de hand liggend. Nee, wij twijfelden ook heel erg over wie onze lift kon onderhouden. Er zijn ontzettend veel bedrijven en wij zagen door de bomen het bos niet meer. We zijn niet dagelijks bezig met de lift en dat willen we zo houden. Bij KONE weten we dat het onderhoud goed zit, dat ze altijd te bereiken zijn en dat ze dingen netjes oplossen. Wij kunnen het iedereen aanraden. Als dat niet zo zou zijn, zouden we ook geen klant meer zijn geweest.
Hartelijk dank voor het interview en we hopen dat jullie nog lang klant bij ons zullen zijn!
Bent u benieuwd wat KONE voor uw VvE kan betekenen? Neem dan contact op via onderstaand formulier en wij bellen u zo spoedig mogelijk terug!