WELCOME TO KONE!

Are you interested in KONE as a corporate business or a career opportunity?

Corporate site

Would you like to find out more about the solutions available in your area, including the local contact information, on your respective KONE website?

Your suggested website is

United States

Naar landenwebsite

Back to top

KONE tilt lift onderhoud naar een hoger niveau met op maat gemaakte KONE Care onderhoudscontracten en de nieuwe 24/7 Connected Services

Nieuws Gepubliceerd 02-08-2017

KONE, marktleider op het gebied van liften en roltrappen, lanceert vandaag een uniek concept. Een volledig op maat gemaakte dienstverlening en de nieuwe 24/7 Connected Services dat gebruik maakt van het IBM Watson IoT (Internet of Things) platform. Het bedrijf brengt hiermee flexibiliteit in lift onderhoud. Ze introduceren een ruime keus aan diensten en tools. Ontworpen om aan te sluiten bij de wensen van verschillende doelgroepen, zoals eigenaren en beheerders van gebouwen en facility managers. Klanten kunnen hun contract zo samenstellen dat het precies aansluit bij de wensen van hun bedrijf of huurder, gebouw type, markt of type installatie. Geen gestandaardiseerde pakketten, maar volledig op maat gemaakt.

“Met de nieuwe technologiën en connectiviteit, kunnen wij beter voldoen aan de continu veranderende wensen en verwachtingen van de klant op het gebied van snelheid, transparantie en voorspelbaarheid. Met deze diensten kunnen wij op een unieke manier toegevoegde waarde leveren aan de klant. Onze op maat gemaakte aanpak is ontworpen samen met onze klanten, voor onze klanten. Zo kunnen onze klanten beter aan de wensen van hun eindgebruikers voldoen.” Aldus Harold Bussing, Algemeen Directeur KONE Nederland.

Als onderdeel van het volledig nieuwe KONE Care, worden ook de 24/7 Connected Services gelanceerd. Deze maken gebruik van het IBM Watson IoT platform en andere technologiën om intelligentie toe te voegen aan liften en roltrappen. Het betekent een compleet nieuwe ervaring voor KONE klanten, hogere beschikbaarheid, minder storingen en gedetailleerde informatie over onderhoud. Het systeem zorgt dat een grote hoeveelheid aan data van liftsensoren real-time wordt gemonitord, geanalyseerd en weergegeven om de prestaties, betrouwbaarheid en veiligheid van de installatie te verbeteren.

Bussing vervolgt: “Wij brengen toonaangevende innovaties naar de markt voor onze klanten. Met deze technologiën en connectiviteit kunnen we niet alleen onze dienstverlening aanpassen aan de individuele wensen van de klant, maar bieden we onze monteurs in een handomdraai meer inzicht met de beschikbare data. Verbeteren we de gemoedsrust van klanten en geven we de eindgebruikers van onze installaties de best mogelijke ervaring. Dit alles brengt lift onderhoud naar een hoger niveau, uniek in onze branche.”

De lancering van de 24/7 Connected Services komt een jaar nadat KONE en IBM een meerjarige samenwerking zijn aangegaan. IBM levert de cloud-based Internet of Things technologiën en services om continu te innoveren in de liften en roltrappen industrie.

Zowel de volledig nieuwe KONE Care onderhoudscontracten als de 24/7 Connected services zijn reeds getest en geïntroduceerd in een aantal landen en zullen in 2017 ook in Nederland beschikbaar zijn. Wereldwijd is ons doel om in de komende jaren meer dan 1 miljoen liften en roltrappen met de cloud te verbinden.

Om de techniek achter 24/7 connected services meer menselijk te maken, hebben KONE en IBM de liften een stem gegeven om te laten zien hoe deze intelligente diensten werken. Ontdek hoe liften in diverse landen “praten” met het IBM Watson IoT Platform, live en real-time op machineconversations.kone.com

img_listen-to-machines-talk_680x383

KONE liften communiceren met de cloud!

Dankzij de 24/7 Connected Services kunnen liften "praten"

Laatste nieuws

loader