Are you interested in KONE as a corporate business or a career opportunity?
Corporate siteDuidelijke communicatie is belangrijk voor goed gebouw management. Net als het nakomen van beloftes en het ontzorgen van de bewoners. Toch, zijn er gedurende de dag meerdere uitdagingen die het werkleven van een facility manager ingewikkelder maken dan het hoeft te zijn. KONE heeft meer dan 200 ontwikkelaars, facility managers en bewoners geïnterviewd wereldwijd om inzicht te krijgen in hun uitdagingen en behoeftes in een woonomgeving.
Slim gebouwmanagement voegt waarde toe

Uit het onderzoek is gebleken dat facility managers zich tijdens werktijd bezig houden met diverse, belangrijke taken. Hieronder vallen het heen en weer pendelen tussen diverse locaties om mededelingen op te hangen, klachten van bewoners afhandelen, sleutelmanagement en problemen met toegang. Dankzij slimme technologieën kunnen deze taken een stuk efficiënter.
KONE Residential Flow maakt gebruik van mobiele en cloud technologiën om de gebouwdeuren, liften, informatiekanalen en intercoms samen te voegen in één handige smartphone app. Hiermee kunnen huurders zich eenvoudig bewegen door het gebouw, krijgt het gebouw een veilige toegangscontrole en handige communicatie tools. Facility managers kunnen belangrijke informatie delen met bewoners op schermen, berichten pushen naar de smartphone app en eenvoudig de sleutels behere. Dit alles kan op afstand worden gedaan, zonder waardevolle tijd te gebruiken om van het ene naar het andere gebouw te rijden.
Als alles soepel loopt, kunnen bewoners zich focussen op belangrijkere dingen, wordt het gebouw aantrekkelijker voor potentiële kopers en huurders en kunnen facility managers focussen op het leveren van de beste service.